söndag 3 maj 2009

Reflekterande reflektioner



Jag tillbringar mina dagar vattenskidåkande, tuggummituggande och tedrickande. Eller i gräset fnittrande. Eller med en bok. Jag läser, läste och kommer alltid att läsa precis lite för mycket. Kan för allt i världen inte begripa mig på människor som inte läser böcker i stora volymer, eller jo, i teorin, men inte alls hur det måste kännas, eller inte-kännas, att inte vilja läsa denna av människan kolossalt vikitga uppfinning.


Helgerna den här våren har vart galna och dimmiga, helt underbara och ibland förjävliga. Busiga. Mycket ångest, men den lyckligaste våren sen tidernas begynnelse. Eller i alla fall sedan trean-tvåan.

Jag fyller sexton om 6 dagar och det firas antagligen med picknick i slottskogen.

2 kommentarer:

  1. Grattis i förskott Viktoria!

    Vad gjorde du på valborg då.... Men Uppsalas valborg tar alla andras...

    SvaraRadera
  2. jag sprang omkring som en galning med mina vänner. jättefin valborg, komplett med förfest, fest och efterfest

    SvaraRadera